Головна » Файли » Теорія

ПРИРОДА ТЕАТРАЛЬНОСТІ У ТВОРАХ Е.Т.А.ГОФМАНА
[ Викачати з сервера (44.9 Kb) ] 21.12.2011, 13:26
Національний університет „КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКА АКАДЕМІЯ”
Факультет гуманітарних наук, кафедра філології

ПРИРОДА ТЕАТРАЛЬНОСТІ У ТВОРАХ Е.Т.А.ГОФМАНА
Кваліфікаційна робота на здобуття академічного звання бакалавра гуманітарних наук
Науковий керівник: канд. філол. наук Шалагінов Б.Б.
Київ – 2003


План

Вступ
І. Творчість Е.Т.А.Гофмана у контексті доби
1.Ідея романтичного синтезу мистецтв і творчість Гофмана
2.Театральна діяльність письменника
3. Стан театру в Німеччині поч.ХІХ ст. та естетичні пошуки Гофмана
ІІ.Театральна естетика Гофмана
1.Театральність як естетична категорія
2.Поетика театрального видовища у творах Гофмана
ІІІ. Рецепція традиційних театральних форм у Гофмана
1.Театральність як основний засіб комічного, романтичної іронії
і гротеску. Відмінність традиційного і романтичного гротеску
2.Вплив італійської комедії дель арте
3.Образи театру маріонеток, ляльок, автоматів, механізмів
IV. Гофманова концепція романтичної опери як найдосконалішого театрального дійства
1.Гофман – автор першої романтичної опери в Німеччині
2.Розкриття концепції опери в „музичних” новелах Гофмана
Висновки
Література

Вступ

Твори Ернста Теодора Амадея Гофмана (1776–1822) вже протягом майже двох століть привертають незмінну читацьку і дослідницьку увагу. Цей письменник є найвідомішим і найвпливовішим з німецьких романтиків, незмінно сучасний і цікавий для прочитання і тлумачення. Його твори живуть постійним сценічним життям, виникають нові й нові постановки. Недарма підзаголовком одного з його творів є „Казка з нових часів”: кожне покоління знаходить у ньому щось нове й актуальне.

Незважаючи на активне сценічне життя творів Е.Т.А.Гофмана, не досить широко представлені сучасні дослідження його творчості. З досліджень раніших років найгрунтовнішими є праця Н.Я.Берковського „Романтизм в Германии” – дослідження 1972 року, перевидане у 2001 р., а також збірка статей „Художественный мир Э.Т.А.Гофмана”, яка вийшла у 1982 році. Дуже незначна кількість українських досліджень, серед них найцікавіше – А.П.Шамрая 1969 року. Із сучасних праць необхідно відзначити підручник із зарубіжної літератури Д.С.Наливайка і К.О.Шахової (1997р.), а також передмова К.О.Шахової до цьогорічного видання творів Гофмана, яке, на жаль, є поки що важкодоступним. Слід наголосити на тому, що немає цілісного дослідження проблеми театру і театральності у Гофмана, а у різноманітних дослідженнях театральність розглядається переважно як засіб комічного, зокрема сатири. Такий підхід правильний, але проблема цим далеко не вичерпується, і тому нашою метою є більш широкий розгляд питань, пов’язаних із театром, його естетикою і поетикою у творах Гофмана. Необхідність створення повної картини вимагає розгляд теоретичних поглядів митця та їх практичного втілення у творах. Для цього потрібне розкриття поняття театральності, дослідження театральної поетики у структурі твору. Нас цікавить також рецепція традиційних театральних форм (комедії дель арте та театру маріонеток), співвідношення традиційності та новаторства у використанні їх основних мотивів, схем та героїв. На нашу думку, важливо простежити також зв’язок театральної діяльності письменника із формуванням його естетичних поглядів, пошук засобів виразності та театральних форм, які б відповідали романтичному світобаченню.

Дослідження грунтується на аналізі літературних і літературно-критичних творів, листів і щоденників Е.Т.А.Гофмана. Для роботи використано майже весь творчий доробок письменника, оскільки практично у кожному творі так чи інакше розкривається обрана нами тема. Як методологічну основу для дослідження ми застосували праці з теорії та історії театру, зокрема комедії дель арте (Дживелегов А.К.”Итальчнская народная комедия”), театру маріонеток (Смирнова Н.В.”Искусство играющих кукол: Смена театральных систем”) та оперного театру („Історія опери”). Використане дослідження М.М.Бахтіна про народну культуру Середньовіччя і Ренесансу, зокрема його положення про трансформацію романтиками такої традиційної форми, як гротеск. На нашу думку, важливим аспектом цього дослідження має бути наголошення на новаторстві Гофмана як у сфері теоретичній, так і у його практичному втіленні своїх естетичних поглядів...


ЧИТАТИ НА СТОРІНЦІ МАТЕРІАЛУ>>>
ЗАВАНТАЖИТИ АРХІВ З СЕРВЕРА>>>
Категорія: Теорія | Додав: corg | Теги: Ернест Теодор Амадей Гофман, театр
Переглядів: 1366 | Завантажень: 157 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]