Головна » 2012 » Лютий » 01
Протистояти київській владі новою сценою і виставою

Фото www.teatr-kiev.kiev.ua
28 січня творчий колектив Муніципального театру «Київ» запросив шанувальників на прем’єру вистави «Fantasy з життя саксофоніста» за п’єсою Матея Вішнека «Пригоди ведмедиків Панда…». Улюблених акторів глядачі вперше побачили на новій мікросцені, відкриття якої стало важливою подією в житті не лише театру, а й мистецького Києва загалом. Погодьтеся, більшість театральних подій столиці України вимушено зосереджено в центрі Києва. Водночас цілі райони міста позбавлені мистецького процесу. Відтак поява нової сцени на Русанівці може стати значним кроком у розбудові театрального простору української столиці. Адже нова мікросцена облаштована за сучасними вимогами, вміщує 20 глядачів.

Для багатьох некомерційних постановок наявність такої сцени є необхідністю. До речі, як зазначив режисер муніципального театру «Київ» Валерій Невєдров, нині варто розпочати роботу над підготовкою нового репертуару для такого приміщення. А це може означати, що невеликі проекти нарешті знайдуть свій «театральний дах».

Принагідно зазначимо, що сьогодні Муніципальний театр «Київ» перебуває у постійній конфронтації з київською владою, яка намагається позбавити творчий колектив усього приміщення. Однак це не зупиняє «киян» перед новими театральними проектами. Можливо, ця ініціатива розбудить громадськість української столиці щодо підтримки власного культурно ... Читати далі »
Переглядів: 527 | Додав: corg | Дата: 01.02.2012 | Коментарі (2)

При витоках душі його
Олексій КУЖЕЛЬНИЙ, народний артист України

ФОТО НАДАНЕ ПРЕС-СЛУЖБОЮ ФЕСТИВАЛЮ

ВІДОМИЙ ІТАЛІЙСЬКИЙ РЕЖИСЕР ЕММА ДАНТЕ (ВИСТАВА «ЗАМОК ЗІСА. ТАНЦЮРИСТИ») ВИКОРИСТОВУЄ ЕПАТАЖНУ ФОРМУ, ЩОБ РОЗКРИТИ СУТЬ СВОЇХ ГЕРОЇВ — ЗВОРУШЛИВИХ І ВРАЗЛИВИХ

Саме з діалогу почався театр, з потреби вирватися за межі вічної скрути виживання і спроб вийти на горні стежки життя. А там зрозуміти, що буденне і небуденне, сучасне й несучасне, важливе й неважливе. Саме такі дорожні знаки на маршруті цьогорічного міжнародного театрального фестивалю «Діалог» у Вроцлаві встановила його організатор і натхненниця, знана польська режисерка Христина Мейснер.

У Ханої перший в світі дорожній знак позначав місце, де імператор В’єтнаму мав залишити коня, аби пішки йти до власної бібліотеки. Долучитися до сценічних прочитань сьогодення, залишити примітивно-побутове бодай на кілька годин без уваги, скоординувати власний індивідуальний життєплан із загальнолюдським поставив собі на меті цей один із найпрестижніших європейських фестивалів. У ньому нема офіційної або VIP-програми, як на Единбурзькому чи Авіньйонському фестивалях, немає журі і конкурсу (між артистами, режисерами, театрами), як у Каїрі чи Парижі, немає розподілу вистав (за знаходженням на головному чи побічних напрямках), як в Амстердамі або в Делі, але є чітко сформульоване генеральне хвилювання, так точно виголошене класиком польської літератури Генріком Сенкевичем: «Куди йдеш?»

Відповідь проста — до порозуміння в Європі, на всій землі через культ ... Читати далі »
Переглядів: 790 | Додав: corg | Дата: 31.01.2012 | Коментарі (0)