Головна » 2012 » Лютий » 16
«Потрібно формувати мистецький контекст — його в Україні немає»
Людмила ОЛТАРЖЕВСЬКА


Режисер Влад Троїцький намагається працювати так, щоб нашу країну знали у світі не тільки за політичними скандалами

Топ–темою нашої розмови з режисером Владом Троїцьким мав би стати Гогольфест–2012. Минулорічна відмова від проведення фестивалю — фінансові проблеми сьогодні, на жаль, можуть перекреслити найоригінальніші мистецькі починання — мала б сповна компенсуватися цьогоріч: міська влада офіційно оголосила, що бере фест під свою опіку... Перед численними телекамерами заступник голови КМДА Леонід Новохатько натхненно розповідав про те, що цей фестиваль може стати окрасою Києва, візиткою культурного простору столиці... На жаль, процес переходу від слів до діла виявився затяжним: фінансування фестивалю й досі не розпочалося. Гогольфест–2012 запланували на вересень, тож кожен день фінансового зволікання додає сумнівів щодо його проведення і цього року. А Влад Троїцький має купу проектів, окрім Гогольфесту: нещодавно режисер повернувся з Угорщини, невдовзі у нього — наступний тривалий візит за кордон. Хто знає, чи вистачить у Троїцького часу на Гогольфест, якщо доля фестивалю в останній момент усе ж таки вирішиться позитивно...

Київ — транзитом з Угорщини до Швейцарії

— Владе, днями ви повернулися iз закордонного творчого відрядження. Де були, чим займалися?

— У Дебрецені ставив оперу австрійського композитора Еріха Вольфганга Конргольда «Мертве місто». Після прем’єри критика назвала виставу головною подією опе ... Читати далі »
Переглядів: 501 | Додав: corg | Дата: 16.02.2012 | Коментарі (0)

«Дон Кіхот» заїде на нову сцену


Відновив свою роботу Рівненський академічний театр ляльок, який після новорічних ранків був зачинений на ремонт. Протягом місяця робітники реконструювали сцену, яка не знала капітального ремонту з часів відкриття театру у середині 70-х. Гроші на оновлення сцени лялькарі отримали як з бюджету управління культури, так і з власних заробітків — на новорічних ранках.

За словами директора театру Володимира Данилюка, зробивши восени для зручності маленьких глядачів нові сучасні стільці, варто було подумати і про акторів, які проводять на сцені майже увесь свій робочий час.

Очевидно, нові прем’єри на новій сцені акторам даватимуться легше. А таких буде декілька. Зокрема, це дитячі вистави «Сусідонька Лисичка» астраханського режисера Володимира Долгополова, «А де ж п’яте?» львівського постановника Олександра Куцика, а також давно обіцяна вистава для дорослих «Людина із Ламанчі» за мотивами «Дон Кіхота», якою займатиметься режисер-постановник з Білорусі Дмитро Нуянзін.

Окрім власне вистав, актори-лялькарі планують брати участь у кількох «тусовках» — у Рівному хочуть організувати четвертий дитячий фестиваль аматорських лялькових театрів «Березневі сходинки», знову запросити до себе Астраханський театр ляльок. Після чого акторів очікує участь у міжнародних фестивалях у Росії (м. Іваново), Хмельницькому, а також участь у Міжнародному фестивалі театрів ляльок «Каспійський берег» у Астрахані (Росія).

Для місцевих же батьків та інших любителів ляльок у театрі наголошують — відтеп ... Читати далі »
Переглядів: 526 | Додав: corg | Дата: 16.02.2012 | Коментарі (0)

Лесь Курбас як завтра

Нині, з нагоди 125-річчя, як і майже століття тому, творча свідомість окреслює наше духовне майбутнє «під знаком Леся Курбаса»
(Микола Бажан)

Неллі КОРНІЄНКО


ЛЕСЬ КУРБАС І КАТЕРИНА РУБЧАКОВА У ВИСТАВІ І. ВОЙНОВИЧА «ОСІННЯ БУРЯ», 1914 РІК

Хочу говорити про найсуттєвіше.

Цікавий зараз час. Світ активно перетворюється. Не в останню чергу і завдяки кризі. На маргінеси відходять цілі країни і континенти, які ще донедавна — маючи нафту й газ — «диктували» на планеті умови співжиття. На противагу їм у лідери виходять країни і суспільства, що роблять ставку не на сировину, а на гуманітарні цінності — на Культуру. Чи не вперше за тисячоліття європейської цивілізації виник справжній дефіцит на Культуру — економіка третього тисячоліття вже неспроможна надавати стабільність і об’єднувати довкола фундаментальних цінностей. Годі й казати — вартість «заводів і пароходів» усього світу не йде ні у яке порівняння з цінністю Джоконди чи Рільке, Лесі Українки чи Курбаса, Баха чи Сервантеса. Чи ти, читачу, будеш з цим сперечатись? Звісно, ти розумний — не будеш. Новітня наука відкрила: навіть еволюція всієї антропної цивілізації нині залежить передусім від Культури!.. Такі часи.

І тут немає нічого дивного. Адже передбачає майбутнє не економіка, а творча уява. Вона упорядковує і будує світ. Нині конструкторами світу ста ... Читати далі »
Переглядів: 558 | Додав: corg | Дата: 16.02.2012 | Коментарі (0)

Дует чи дуель: чи потрібно театру двоє керівників?


Кіровоградський український драматичний театр, який ще місяць тому бойкотував призначення нового директора, повернувся з барикад на сцену. Принаймні, так скидається на сторонній погляд. Вистави йдуть із періодичністю раз на два-три дні. У театрі охоче анонсують поточний репертуар, а ось про кадровий конфлікт воліють не згадувати. Перед журналістами — і поготів. І з'ясувати, хто і чим легітимно керує, відповідно, ні в кого. У Спілці театральних діячів теж не в курсі справи. Мовляв, період невизначеності, який настав у “театрі корифеїв” наприкінці минулого року, триває й досі. Зі слів керівника Спілки Леся Танюка випливає, що місцева влада чекає, чи уживеться з колективом новий директор. Чи повернеться в театр попередній керівник Михайло Ілляшенко, в якій іпостасі і хто візьме на себе управління власне творчим процесом? - поки що не зрозуміло.

Кадровий конфлікт у Кіровограді, принаймні, на офіційному рівні інтерпретують не стільки як протистояння персоналій, скільки як протистояння посад. І справді, в театрі разом із новою людиною з'явилася нова посада (чи, точніше, вона була виділена в окрему штатну одиницю) — директор. До “парафії” якого нібито належать фінансово-господарські питання. Щоправда, як невдовзі виявилося, цей розподіл доволі умовний, оскільки новопризначений директор, - і це була одна з основних претензій акторської трупи, - спробував утручатися у творчий процес. Його попередник Михайло Ілляшенко, котрий донедавна суміщав обидві посади, навпаки, нібито не особливо переймався капремонтом і будівництвом. І саме через це, - неодноразово пояснювали в Кіровоградській ОДА, - довелося підшукати “госпо ... Читати далі »
Переглядів: 506 | Додав: corg | Дата: 15.02.2012 | Коментарі (0)